Translate

środa, 3 kwietnia 2024

Klasyczna tradycyjna zapiekanka

 Nie ma to jak klasyczne zapieksy wykonane samodzielnie w domu! 

Robi się szybko, smakuje super!

Proporcje na 1,5 bułki paryskiej czyli 3 porcje, uważam , że połówką bułki da się najeść.


Co trzeba?

1,5 bułki paryskiej

500 g pieczarek

1 spora cebula

200 g gorgonzoli (najlepiej pikantnej)

sól, pieprz,oregano

masło do smażenia

tarty żółty ser (u mnie cheddar)

prażona cebulka

szczypiorek

ketchup/majonez/remolada/sos czosnkowy


Co i jak?

Pieczarki obrać i zetrzeć na tarce o dużych oczkach, cebulę drobno posiekać, całość przełożyć na patelnię, na rozgrzane masło. Chwilę przesmażyć, dodać gorgonzolę i smażyć, aż całość się zredukuje.

Doprawić solą (z tym ostrożnie), pieprzem i oregano (dałam 1,5 łyżki). Wymieszać.

Bułkę paryską przekroić wzdłuż, nieco wydrążyć środek, nakładać masę pieczarkowo-cebulową, posypać startym serem, na blachę i do piekarnika , grzanie góra dół ,200 stopni, 7-8 minut. Wyciągnąć z piekarnika, polać sosami wg uznania, posypać cebulką i szczypiorkiem i wcinać.

Smacznego!




2 komentarze:

  1. Brakuje mi tylko w przepisie jakiejś wędlinki wtedy było by idealnie. Może jakaś szyneczka z Zalasku?
    https://zpm-karol.pl/product/szynka-swojska-z-zalasku-500g/

    OdpowiedzUsuń
  2. Można oczywiście dodać szynkę, ja wege, więc pominęłam :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń