Translate

sobota, 27 września 2014

Wytrawne muffinki z serem feta

Muffiny mają to do siebie, że są uniwersalne. Można je przygotowywać na wiele różnych sposobów.
U mnie dzisiaj zagościła (po raz pierwszy zresztą) wersja wytrawna z papryką, pieczarkami, serem feta i dużą ilością ziół. Ileż można się opychać tymi słodkimi? :)
Także te wyszły przepyszne. Będą świetną zagryzką do piwa :)
Proporcje na 19 babeczek.
PS. Jeśli lubicie ostrzejsze klimaty, polecam zastąpić fetę serem pleśniowym.


Co trzeba?

1 średniej wielkości czerwona papryka
100-140 g pieczarek
200 g sera feta
130 g masła
300 g mąki
2 jajka
150 ml mleka
2 łyżeczki proszku do pieczenia
sól, pieprz, słodka mielona papryka, oregano, tymianek,bazylia, kolendra (z solą nie przesadzać-feta jest słona. Pieprzu i kolendry nie skąpić, resztę ziół i przypraw po 1,5 łyżeczki)

Co i jak?

Paprykę, pieczarki i fetę pokroić w drobną kostkę. 
Masło rozpuścić w rondelku i odstawić do ostygnięcia.
W dużej misce przesiać mąkę i proszek do pieczenia , dodać przyprawy.
W drugiej misce wymieszać roztrzepane jajka, mleko i ostudzone masło.
Połączyć składniki mokre z suchymi. Porządnie wymieszać. Na końcu dodać paprykę, pieczarki i fetę. Ponownie wymieszać.
Ciasto przełożyć do wyłożonej papilotkami foremki. 
Piec 25 minut w 180 stopniach.
Ostudzić (u mnie domownicy nie wytrzymali i wcinali na gorąco).
Smacznego!



9 komentarzy:

  1. Takich muffinek nie miałem przyjemności jeszcze próbować, ale z chęcią wypróbuję i spróbuję :)
    Dam znać jak wyszły.

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzeba spróbować zrobić :)
    http://anettexstuff.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. O właśnie czegoś podobnego poszukiwałam na przyjęcie rodzinne, to jest to, jeden przepis mam z głowy :)

    malkoNtENT

    OdpowiedzUsuń
  4. Kocham muffinki i jestem wielką fanką sera feat. Więc z przyjemnością spróbuję zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam muffiny w każdej postaci, takie wytrawne często robie jako dodatek do zup, Twoje wyglądają idealnie:) ciekawy blog i pyszne przepisy, obserwuję:)

    lekcjewkuchni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. a ja mam fete w lodowce i nie wiem co zrobic heheh dzeki za fany pomysl

    OdpowiedzUsuń
  7. Super napisane. Musze tu zaglądać częściej.

    OdpowiedzUsuń