Translate

niedziela, 2 sierpnia 2020

Sałatka z ogórków (+papryka,marchew,cebula, czosnek) w zalewie gyros

Ta sałatka to absolutny hicior!
Przepis- z moimi modyfikacjami- pochodzi z bloga Kulinarne przeboje.
Zrobiłam na próbę z mniejszej ilości składników, przy czym proporcje zalewy zostały takie same i to było dobre posunięcie ;)
Kupujcie ogórasy, od jutra promka w Lidlu ;)
Mi wyszły 4 nieduże słoiki


Co trzeba?

600 g ogórków gruntowych (tych mniejszych)
1 duża marchewka
1 czerwona cebula
1 żółta cebula
1 papryka czerwona
1 papryka żółta
2 ząbki czosnku
1 płaska łyżka soli

zalewa:
400 g cukru
1 szklanka 10% octu spirytusowego
pół szklanki oleju
1 opakowanie przyprawy gyros (30 g)


Co i jak?

Ogórki można wymoczyć w zimnej wodzie (ja ten proces pominęłam, a i tak wyszły extra), osuszyć, odciąć końcówki i pokroić w plasterki, przełożyć do miski, zasypać solą, przemieszać i odstawić na czas przygotowywania pozostałych składników.
Papryki umyć, wydrążyć nasiona, pokroić w kostkę, cebulę obrać i również w kostkę.
Czosnek obrać pokroić w cienkie plasterki. Marchewkę obrać i również pokroić w plasterki. Wszystkie warzywa połączyć z ogórkami.
W rondelku zagotować ocet, dorzucić cukier i gdy tylko się rozpuści dolać olej i wsypać gyrosa. Wymieszać, lekko przestudzić. Zalać warzywa, wymieszać i odstawić na jakąś godzinkę.
Do czystych słoików nakładać sałatkę, uzupełnić zalewą. 
Słoiki porządnie zakręcić i pasteryzować 15-20 minut. Odstawić wieczkiem do dołu.
Próbowałam już następnego dnia- pycha!
Gotowe, smacznego!





1 komentarz: