Translate

niedziela, 16 kwietnia 2023

Ciasto na pizzę

 Cienkie , chrupiące - idealne!

Jestem w teamie "pizza na cienkim cieście" zdecydowanie.

Na zdjęciu podwójna porcja z pół kg mąki, proporcje podaję na jedną piekarnikową blachę.

Mniej zabawy jest z suszonymi drożdżami, więc ich używam, a całą robotę robi za mnie Lidlomix (chwała mu za to!)

Polecam! Wg mnie najlepsze proporcje.


Co trzeba?

250 g mąki (najlepiej 00 -specjalnie do pizzy, moja od "Basi")

5 g suszonych drożdży

1 łyżeczka cukru

pół łyżeczki soli

2 łyżki oleju o neutralnym smaku/oliwy z oliwek

140 ml lekko ciepłej wody


Co i jak?

Mąkę przesiać, wszystkie składniki przełożyć do miksera/robota planetarnego i zagnieść , u mnie cała robota trwa 5 min.

Gotowe ciasto przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. 

Gotowe!

Smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz