Translate

piątek, 12 kwietnia 2013

Ziołowe bułki scones z ricottą

Idealna propozycja na śniadanie ;)
Angielskie, chrupiące bułki!
Przepis na ok. 10 sztuk


Co trzeba?

450 g mąki i troszkę do późniejszego podsypania blatu
1 jajko
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 łyżeczka soli
duża szczypta świeżo mielonego pieprzu (u mnie kolorowy)
3 łyżki siekanej natki pietruszki, tymianku, rozmarynu, bazylii, majeranku i mięty
200 ml mleka i odrobinkę do późniejszego posmarowania bułek
sezam
250 g sera ricotta



Co i jak?

Przygotuj 2 miski. do pierwszej wsyp mąkę, proszek do pieczenia, sól i pieprz. dokładnie wymieszaj.
W drugiej misce wymieszaj ricottę, jajko i zioła.
Powstałą masę przełóż do sypkich składników.
Dolewaj powoli mleko i wyrabiaj ciasto. 
Przełóż je na stolnicę/blat, podsypaną delikatnie mąką i uformuj szeroki wałek (ja robiłam 2 wałki po 4-5 sztuk, łatwiej się ciasto roluje :p )
Z każdego kawałka formuj kulkę, lekko spłaszcz i układaj na blaszce do pieczenia , wyłożonej papierem do pieczenia.
Bułki posmaruj mlekiem, posyp sezamem.
Piecz 25 minut (do zarumienienia) w temperaturze 190 stopni (góra/dół, żaden termoobieg)
Smacznego! :)








1 komentarz:

  1. Już dawno chciałam je zrobić, teraz mam motywacje :P skąd wzięłaś przepis??

    OdpowiedzUsuń